Przeglądy gwarancyjne aut dostawczych – czy warto?

Kupując nowe auto dostawcze  zadajemy sobie pytanie czy warto korzystać z przeglądów gwarancyjnych. Podczas takiego przeglądu wymieniany jest olej, filtr oleju, powietrza oraz filtr paliwa.
Producenci aut dostawczych zalecają interwał między-przeglądowy co 40 tysięcy kilometrów. O ile dla żywotności filtrów jest to wartość akceptowalna, dla oleju jest to jednak zbyt wiele.

Przegląd u dealera

Koszt przeglądów u wszystkich dealerów jest podobny i oscyluje w okolicach  1500 zł .

Badania potwierdzają, że podczas eksploatacji auta w trybie long-life czyli oleju o podwyższonej żywotności elementy takie jak turbina, wtryski narażone są na szybsze zużycie.

Gwarancja u wszystkich producentów trwa podobnie i wynosi średnio od 24-36 miesięcy.

Nieautoryzowany warsztat

Jest to okres, w którym z moich obserwacji, z autem nic się nie powinno wydarzyć. Nawet jeśli popsuje nam się alternator, rozrusznik lub trzeba będzie wymienić akumulator, taniej  będzie kupić uszkodzoną część i ją wymienić w nieautoryzowanym warsztacie.
Przegląd olejowy w prywatnym warsztacie, w przypadku moich dwóch aut to ok.  300 złotych  Opel Movano i  450 złotych  Fiat Ducato 3.0.
Podczas dwuletniej eksploatacji obu aut skończyło mi się sprzęgło w fiacie i alternator oraz układ hamulcowy. Zdecydowałem się na komplet ATE, więc nie było tanio. Suma kosztów to ok. 5 tys zł , ale udało mi się tą sumę zaoszczędzić nie korzystając z serwisu Fiata.
W przypadku Opla nie było żadnych niespodzianek, dzięki temu udało mi się zaoszczędzić w okresie gwarancyjnym ok. 4 tys zł.
Oczywiście mogło się wydarzyć podczas gwarancji coś co zrujnowałoby mój budżet, ale tak się nie stało.
Żeby spać spokojnie można wymieniać olej co 20 tys km w warsztacie nieautoryzowanym, a filtry u dealera co 40 tys km według wskazań. To gwarantuje spokój, którego w transporcie nigdy za dużo.

Wojtek

Od 3 lat prowadzę firmę transportową o profilu usługi kurierskie oraz transport międzynarodowy. Swoje doświadczenie zawodowe zaczynałem od najniższych szczebli: jako kurier, kierowca międzynarodowy, koordynator serwisu kurierskiego. Z zamiłowania jestem fanem motoryzacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *