Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
64 000 przewoźników 64 000 przewoźników 64 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

polecam

harley Davidson

Klient: Tomasz S.
,
Trasa: Gubin - Ruffano

Super solidna Firma . Bardzo dobry Kontakt. Szybko i punktualnie przeprowadzają tranport. Skuter został bardzo dobrze zapakowany i przewieziony bez najmniejszej usterk. Polecam Firme P. Dariusza z czystym sumieniem. Można na chłopakach polegać i im zaufać

Vespa LX 50

Klient: Dariusz B.
,
Trasa: Poczdam - Bad Hersfeld

Polecam!

Honda CB 500

Klient: Mariusz D.
,
Trasa: Kolonia - Kraków

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Arroyomolinos już od 110 zł!

Zleć transport motocykla