Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
56 000 przewoźników 56 000 przewoźników 56 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Usługa transportu motocykla Kraków-Rzeszów wykonana bez zarzutu. Profesjonalizm i wysoka kultura osobista. Serdecznie polecam!

Yamaha TDM 900

,
Trasa: Kraków - Rzeszów

Fachowo, szybko Polecam!! Takich firm powinno być więcej.

Barton Falcon

Klient: Paweł C.
,
Trasa: Warszawa - Białogard

Motocykl dostarczony. Dobrze podczas transportu związany pasami.

Triumph Tiger 800

Klient: Marek M.
,
Trasa: Koszalin - Blackpool

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, tylko cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, tylko cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Banbury już od 110 zł!

Zleć transport motocykla