Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
55 000 przewoźników 55 000 przewoźników 55 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko jak należy, szybko, tanio i solidnie! Polecam

Honda CX 500

,
Trasa: Szczecin - Złocieniec

Polecam

Honda ST 1100 Pan European

Klient: Piotr J.
,
Trasa: Meschede - Iława

Wszystko super. Miło solidnie wykonana robota

Aprilla Habana

,
Trasa: Pianowo - Iwierzyce

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Benalmádena już od 110 zł!

Zleć transport motocykla