Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Super dba o zabezieczenie towaru punktualny , elastyczny . Towar dotarl zgodnie z obietnicą. Polecam Adam

Stół + 6 krzesel

Klient: Adam T.
,
Trasa: Goteborg - Lębork

Polecam godny zaufania Przewoznik

Cocker spaniel 5 msc

Klient: Anna W.
,
Trasa: Kutno - Dudley

Super, wszytsko na czas i tak jak zostało umówione. Dziekuję i polecam!

2 fotele

,
Trasa: Lądek-Zdrój - Chełmsko Śląskie

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Benidorm już od 110 zł!

Zleć transport motocykla