Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
55 000 przewoźników 55 000 przewoźników 55 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

pomimo, że nie doszło do transakcji wystawiam pozytywny komentarz za dobry kontakt. pozdrawiam

Rower elektryczny

Klient: Maciej P.
,
Trasa: Zielona Góra - Glasgow City

Polecam

Suzuki Bandit 600

Klient: Marcin K.
,
Trasa: Hamburg - Iława

Szybko sprawnie i na temat :) Polecam .

Skuter

Klient: Sabina K.
,
Trasa: Świdnica Polska - Okole

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Berlin już od 110 zł!

Zleć transport motocykla