Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Gorąco polecam. Sprawnie i tak jak ustaliliśmy. A transport wręcz ekspresowy. Ogarnięty kierowca, widać że zna się rzeczy. Dziękuję bardzo

Quad szosowy 500

Klient: Łukasz L.
,
Trasa: Lugugnana - Przasnysz

Polecam

XT600

Klient: Jan M.
,
Trasa: Kosów Lacki - Dąbrówka

Polecam.

Yamaha xj600

Klient: Tomasz N.
,
Trasa: Warszawa - Namysłów

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Buenos Aires już od 110 zł!

Zleć transport motocykla