Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
53 000 przewoźników 53 000 przewoźników 53 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

rzetelny przewoźnik, polecam

zbiornik 1000l na kolkach 3m x1 m

Klient: Daniel N.
,
Trasa: Freisbach - Kraśnik

Bardzo polecam miło było transport bb

Gilera runner

Klient: Dariusz S.
,
Trasa: Rokietnica - Krapkowice

Bardzo profesjonalnie i na czas. W 100% mogę polecić ta osobę

Yamaha mt-07

Klient: Mariusz D.
,
Trasa: Szczytno - Police

Przygotowanie do transportu

Spora część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby motocykl został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, tylko rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby motocykl został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, tylko rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Burton-on-Trent już od 110 zł!

Zleć transport motocykla