Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Profesjonalnie, szybko i terminowo, polecam w 100%

Opel Corsa

Klient: Piotr B.
,
Trasa: Bruchmühlbach-Miesau - Bielawa

Komentarz pozytywny. Szczegóły omówione wcześniej. Załadunek i rozładunek na czas, zgodnie z ustaleniami. Wszystko w jak najlepszym porządku. Przewoźnik godny polecenia. POLECAM

Chorwacja północna - okolice Zagrzeb - transport Dodga do okolic Katowic

Klient: Tomasz K.
,
Trasa: Sveta Nedelja - Chrzanów

Polecam w 100% !! Miałam przyjemność współpracować z Panem Piotrem, który przewoził dużą szafę metalową. Usługa wykonana w 100% zgodnie ustaleniami. Szafa została dostarczona do Klienta bez żadnych uszkodzeń. Stały kontakt z kierowcą.

szafa o wymiarach 100x41x200h i wadze 45kg wraz z wniesieniem

Klient: Roman B.
,
Trasa: Toruń - Inowrocław

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Cascais już od 110 zł!

Zleć transport motocykla