Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 130 209 000 zł zaoszczędziliście z nami 130 209 000 zł 130 209 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 233 000 wystawionych przesyłek 1 233 000 wystawionych przesyłek 1 233 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
61 000 przewoźników 61 000 przewoźników 61 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Sprawnie, szybko o czasie. Koło 11:00 wszedlem na clicka znalałżme firmę ok 16:00 zleciłem transport o 20:00 motor byl ładowany na lawetę a o 8:00 rano w środę już stał na moim podjeżdzie w Poznaniu. Polecam

Triumph Thunderbird

Klient: Rafał G.
,
Trasa: Wolfsburg - Poznań

szybko ,sprawnie, bardzo dobry kontakt POLECAM

rower

Klient: Piotr H.
,
Trasa: Zamość - Wołomin

Wielkie dzięki za bezproblemowo dostarczony motocykl oraz komunikację.

Junak M16

Klient: Mateusz W.
,
Trasa: Lubin - Hövelhof

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby motocykl został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby motocykl został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Chicago już od 110 zł!

Zleć transport motocykla