Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Szafa profesjonalnie zabezpieczona , przypięta pasami. Nic nie uszkodzone , wszystko super.

szafa

Klient: Sabina K.
,
Trasa: Czaniec - Golina

W 100% polecam

Blat fi.140 cm 2 sztuki

Klient: Jakub M.
,
Trasa: Tczew - Zgorzelec

Wszystko w jak najlepszym porzadku

Blat fi.160 cm 2 sztuki

Klient: Konrad B.
,
Trasa: Tczew - Bilcza

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, by motocykl został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, by motocykl został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Chwaszczyno już od 110 zł!

Zleć transport motocykla