Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 86 863 000 zł 86 863 000 zł zaoszczędziliście z nami
862 000 wystawionych przesyłek 862 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
45 000 przewoźników 45 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo sprawnie i profesjonalnie.. Zdecydowanie polecam i z pewnością skorzystam z usług. Polecam bardzo!!!! Srdecznie dziekuje

1 pokojowe mieszkanie

Klient: Maria D.
,
Trasa: Opoczno - Warka

Polecamy przewoźnika , solidny , rzeczowy! Zasłużony pozytyw!

Vw Up

,
Trasa: Augsburg - Pawłowice

Polecam w 100%. Uczciwy kontrahent. Wszystko wg ustalonych zasad. Miły przewoźnik. Samochód odebrany wg terminu. Dziękuję bardzo!!!! Skorzystam ponownie.

Vw golf

Klient: Dariusz K.
,
Trasa: Siegburg - Piła

Przygotowanie do transportu

Spora część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów City of Nottingham już od 110 zł!

Zleć transport motocykla