Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
53 000 przewoźników 53 000 przewoźników 53 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Pełen profesjonalizm, mogę z czystym sumieniem polecić.Pozdrawiam

Honda CB250 z Gdańska w bliske okolice Siedlec

,
Trasa: Gdańsk - Siedlce

Szybko sprawnie i profesjonalnie. 100% polecam.

BMW s1000xr

Klient: Robert K.
,
Trasa: Szczecin - Bilbao

Szybko i sprawnie.. w dobrej cenie.. polecam

Kawasaki vn 750

Klient: Lukasz F.
,
Trasa: Bochum - Bytom

Przygotowanie do transportu

Spora część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Cloppenburg już od 110 zł!

Zleć transport motocykla