Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo polecam. Idealny kontakt, ogromna życzliwość i pomoc. Przede wszystkim profesjonalizm i zrozumienie klienta. Jeżeli ktoś z Państwa ma do przewiezienia rzeczy z południa lub na południe Polski w ciemno zwracajcie się do tego przewoźnika.

drewniana futryna plus dwoje drzwi wahadlowych do niej

Klient: Jerzy P.
,
Trasa: Oświęcim - Warszawa

Wszystko sprawnie. Polecam.

7 palet z Holandii do Rzeszowa

Klient: Mariusz F.
,
Trasa: Dongeradeel - Rzeszów

Punktualnie i bardzo sprawnie. Bardzo pomocna i uprzejma obsługa. Gorąco polecam.

Biuro 3-pokojowe, przeprowadzka na terenie Warszawy

,
Trasa: Warszawa - Warszawa

Przygotowanie do transportu

Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, tylko rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, tylko rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Coslada już od 110 zł!

Zleć transport motocykla