Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wzorowy kontakt , bardzo polecam .

Citroen C5

Klient: Michał K.
,
Trasa: Stolwijk - Częstochowa

Zdecydowanie polecam. Pozdrawiam, Tomasz.

2 krzewy

,
Trasa: Rybnik - Chełmża

Profesjonalne wykonanie zlecenia , swietny kontakt. Polecam

materac 160/200

Klient: Fedko K.
,
Trasa: Trębaczów - Clamart

Przygotowanie do transportu

Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Dębki już od 110 zł!

Zleć transport motocykla