Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Zdecydowanie polecam. Pozdrawiam, Tomasz.

2 krzewy

,
Trasa: Rybnik - Chełmża

Dobry kontakt, transport dotarł bezpiecznie. Polecam!

Honda CBR 929RR Fireblade

Klient: Marcel S.
,
Trasa: Dortmund - Gdańsk

Wzorowy kontakt , bardzo polecam .

Citroen C5

Klient: Michał K.
,
Trasa: Stolwijk - Częstochowa

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Dortmund już od 110 zł!

Zleć transport motocykla