Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 155 300 000 zł zaoszczędziliście z nami 155 300 000 zł 155 300 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 467 000 wystawionych przesyłek 1 467 000 wystawionych przesyłek 1 467 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
73 000 przewoźników 73 000 przewoźników 73 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko Ok, szybko, sprawnie, bezpiecznie, Polecam

Honda Shadow 600

Klient: Marek H.
,
Trasa: Ostrów Mazowiecka - Rybnik

Polecam

Kreidler Mustang 50

Klient: Marcin U.
,
Trasa: Kecskemet - Budy Józefowskie

Nie doszło do transakcji z mojej winy kontakt dobry.

Yamaha Virago 250

Klient: Mariusz B.
,
Trasa: Messel - Niedośpielin

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Dronten już od 110 zł!

Zleć transport motocykla