Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Zdecydowanie polecam. Pozdrawiam, Tomasz.

2 krzewy

,
Trasa: Rybnik - Chełmża

Wszystko w jak najlepszym porządku. Szczegóły omówione wcześniej. Załadunek i rozładunek na czas, zgodnie z ustaleniami. Przewoźnik godny polecenia. POLECAM

Okolice Katowic - transport Chryslera do Zamościa

Klient: Tomasz K.
,
Trasa: Chrzanów - Zamość

Polecam. Duża pomoc w załadunku, bardzo profesjonalne podejście do klienta.

Stół barowy

Klient: Marcin Ł.
,
Trasa: Warszawa - Nysa

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Dusseldorf już od 110 zł!

Zleć transport motocykla