Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 95 144 000 zł 95 144 000 zł zaoszczędziliście z nami
933 000 wystawionych przesyłek 933 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
49 000 przewoźników 49 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam. Wszystko zgodnie z ustaleniami. Pozdrawiam

Toyota Yaris

,
Trasa: Ingolstadt - Białystok

Wszystko terminowo i zgodnie z ustaleniami. Dobry kontakt. Polecam

Chrysler Grand Voyager

,
Trasa: Mannheim - Szczecin

Najlepszy kierowca. Polecam!

Fiat 500

Klient: Henryk B.
,
Trasa: Linz - Poznań

Przygotowanie do transportu

Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Działdowo już od 110 zł!

Zleć transport motocykla