Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami
982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
51 000 przewoźników 51 000 przewoźników 51 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Zleceniodawca godny polecenia

Jawa

Klient: Lukasz G.
,
Trasa: Racibórz - Gdańsk

Polecam

keeway tx 125

Klient: Sylwek K.
,
Trasa: Wolverhampton - Lublin

Bardzo polecam,rewelacyjnie szybko,w dobrej cenie

silnik Kymco 125

Klient: Leszek R.
,
Trasa: Złotokłos - Zebrzydowice

Przygotowanie do transportu

Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc ofert przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc ofert przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Esslingen am Neckar już od 110 zł!

Zleć transport motocykla