Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
53 000 przewoźników 53 000 przewoźników 53 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko w jak najlepszym porządku. Polecam

Quad 650

Klient: Konrad A.
,
Trasa: Barntrup - Nowy Sącz

Polecam

2 skutery , 1 ścigacz

Klient: Monika D.
,
Trasa: Freudenstadt - Milicz

Polecam gorąco, Nawet w dobie korony sprawa na dostawa

Yamaha nmax

Klient: Sabina K.
,
Trasa: Wrocław - Międzyzdroje

Przygotowanie do transportu

Spora część ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora część ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Friedrichshafen już od 110 zł!

Zleć transport motocykla