Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
53 000 przewoźników 53 000 przewoźników 53 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko w jak najlepszym porządku. Polecam

Quad 650

Klient: Konrad A.
,
Trasa: Barntrup - Nowy Sącz

Pełen profesjonalizm, mogę z czystym sumieniem polecić.Pozdrawiam

Honda CB250 z Gdańska w bliske okolice Siedlec

,
Trasa: Gdańsk - Siedlce

Wszystko na czas. Załatwione pozytywnie.

Honda cb 750 k

Klient: Beata G.
,
Trasa: Pilzno - Międzychód

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Graz już od 110 zł!

Zleć transport motocykla