Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 150 884 000 zł zaoszczędziliście z nami 150 884 000 zł 150 884 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 425 000 wystawionych przesyłek 1 425 000 wystawionych przesyłek 1 425 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
71 000 przewoźników 71 000 przewoźników 71 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam, odbiór i dostawa zgodnie z terminem. Wszystko super !

Kymco Super 8 125

,
Trasa: Hof - Starachowice

Polecam

Quad

Klient: Tomasz B.
,
Trasa: Gannat - Poznań

Wszystko zgodnie z ustaleniami, bardzo mily czlowiek z ogromnym doświadczeniem w transporcie motocykli. Polecam serdecznie

BMW R1100R

,
Trasa: Sędziejowice - Rogi

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Gubin już od 110 zł!

Zleć transport motocykla