Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
56 000 przewoźników 56 000 przewoźników 56 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko w porządku i zgodnie z ustaleniami. Bardzo dobry kontakt. Polecam!

Honda CBF 500

Klient: Jolanta L.
,
Trasa: Wola Rogowska - Warszawa

Szybko,Profesjonalnie i za rozsądne pieniądze. Polecam tego przewoźnika.

WSK 125

,
Trasa: Wrzeczko - Sianożęty

Transport motocykla oraz jego załadunek za granicą przebiegł idealnie!!Kierowca dobrze ogarnięty.Polecam z czystym sumieniem.PS. pozdrawiam kierowce transportu pana Marcina.

honda x4 1300

Klient: Jolanta L.
,
Trasa: Dortmund - Warszawa

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które niedawno kupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe lub trudno dostępne, np. wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które niedawno kupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe lub trudno dostępne, np. wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Hamar już od 110 zł!

Zleć transport motocykla