Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko w porządku. Polecam!

Bmw C Evolution

,
Trasa: Poznań - Rzeszów

Wszystko przebiegło wzorowo. Motocykl dobrze zabezpieczony. Pomoc w załadunku i rozładunku. Szczerze polecam ! Super kierowca !

Suzuki Bandit 600s

,
Trasa: Kozłów - Hövelhof

polecam !!

BMW F800R

Klient: Rafał K.
,
Trasa: Pilawa - Chałupki

Przygotowanie do transportu

Duża liczba zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często przewóz zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często przewóz zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Hamburg już od 110 zł!

Zleć transport motocykla