Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 46 061 547 zł 46 061 547 zł zaoszczędziliście z nami
500 000 wystawionych przesyłek 500 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
30 000 przewoźników 30 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

rzetelny i godny polecenia przewożnik.

Yamaha r1

Klient: Bart S.
,
Trasa: Haga - Radom

Wszystko OK, szczerze polecam tego przewoźnika.

Motorower Romet

Klient: Piotr P.
,
Trasa: Plewiska - Radomsko

polecam tego przewoznika kontakt transport wszystko pozytywnie

peuogota

Klient: Dariusz C.
,
Trasa: Poznań - Żory

Przygotowanie do transportu

Spora część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą już na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą już na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Harderwijk już od 110 zł!

Zleć transport motocykla