Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko sprawnie i na temat

cz 125

,
Trasa: Bekiesza - Świnoujście

Super rzetelna firma. Pan Kierowca słowny i pomocny. Zdecydowanie polecam!

10 kartonów, większy kwiatek, 2 rozkręcone regały, rower i ewentualnie ja

Klient: Magda R.
,
Trasa: Stuttgart - Ingolstadt

Polecam tego przewoznika Bardzo szybka dostawa

Kawasaki zx6r scigacz

Klient: Marcin G.
,
Trasa: Huddersfield - Żabno

Przygotowanie do transportu

Spora część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Huddersfield już od 110 zł!

Zleć transport motocykla