Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
64 000 przewoźników 64 000 przewoźników 64 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Super transport. Trafił do mnie na koniec świata bez problemu. Jestem bardzo wdzięczny za pomoc Piotr R

Honda

,
Trasa: Skrzynice Pierwsze - Elbląg

Super przewoźnik. Szybko, sprawnie bez problemów.

Honda VFR 800

Klient: Karol L.
,
Trasa: Steinfurt - Pawonków

Polecam szczerze pozdrawiam

Romet

,
Trasa: Poznań - Tuszyn

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej drogi jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej drogi jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Ibiza już od 110 zł!

Zleć transport motocykla