Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Konkretnie i szybko za dobrą cenę. Towar zabezpieczony. Polecam.

1 kajak

Klient: Łukasz G.
,
Trasa: Grójec Mały - Strykowo

Bardzo dobry kontakt z wlascicielem/kierowca. Z pewnością skorzystam z usług ponownie.

Stół 6 krzesel

Klient: Maria D.
,
Trasa: New Forest National Park - Grójec

Rzeczy dojechały bez problemu i na umówiony czas :) bardzo dobra komunikacja i bezproblemowa transakcja

2 rowery dziecięce i paczka

Klient: Anna W.
,
Trasa: Dudley - Sójki

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zgarnia jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zgarnia jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Kadyks już od 110 zł!

Zleć transport motocykla