Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam godny zaufania Przewoznik

Cocker spaniel 5 msc

Klient: Anna W.
,
Trasa: Kutno - Dudley

Rzeczy dojechały bez problemu i na umówiony czas :) bardzo dobra komunikacja i bezproblemowa transakcja

2 rowery dziecięce i paczka

Klient: Anna W.
,
Trasa: Dudley - Sójki

Bardzo dobry kontakt z wlascicielem/kierowca. Z pewnością skorzystam z usług ponownie.

Stół 6 krzesel

Klient: Maria D.
,
Trasa: New Forest National Park - Grójec

Przygotowanie do transportu

Duża liczba zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża liczba zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Klagenfurt już od 110 zł!

Zleć transport motocykla