Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Pan Jacek to super przewoznik, sympatyczny i godny zaufania.Wszystko zgodnie z planem i bez problemów.Bardzo polecam !!!Napewno skorzystam w przyszłości i polece znajomym.

Lozko(materac ,stelaż i obudowa)lustro i toaletka

Klient: Jacek F.
,
Trasa: Żory - Stuttgart

Wszystko OK. Polecam

Kosiarka

Klient: Robert M.
,
Trasa: Mrowino - Kraków

Wszystko ok,profesjonalizm na maxa,dziekuje

subaru

,
Trasa: Dragun - Kostrzyn nad Odrą

Przygotowanie do transportu

Spora część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już na miejscu, szukają więc usług przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już na miejscu, szukają więc usług przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Kopenhaga już od 110 zł!

Zleć transport motocykla