Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 80 920 000 zł 80 920 000 zł zaoszczędziliście z nami
809 000 wystawionych przesyłek 809 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
43 000 przewoźników 43 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Rzetelni i punktualni... praca z takimi ludzmi to sama przyjemnosc. Goraco polecam

kia besta pusty

Klient: Seun A.
,
Trasa: Rzgów - Attendorn

Rzetelni i punktualni... praca z takimi ludzmi to sama przyjemnosc. Goraco polecam

Mercedes 208D

Klient: Seun A.
,
Trasa: Rzgów - Ratyzbona

Wszystko w porządku, transport sprawny, bez żadnych przykrych niespodzianek. Polecam.

Yamaha XJ600

,
Trasa: Kowalewo Pomorskie - Gdynia

Przygotowanie do transportu

Spora część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Kowalewo Pomorskie już od 110 zł!

Zleć transport motocykla