Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 121 995 000 zł zaoszczędziliście z nami 121 995 000 zł 121 995 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 163 000 wystawionych przesyłek 1 163 000 wystawionych przesyłek 1 163 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
57 000 przewoźników 57 000 przewoźników 57 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

polecam - wszystko ok

BMW 1000XR x 1, BMW R1200GS x 1

Klient: Hubert K.
,
Trasa: Pajęczno - Radom

Bardzo profesjonalne, ale też ugodowe i ludzkie podejście. Polecam przewoźnika! Motocykl nie uległ uszkodzeniu po drodze, wszystko zgodne z ustaleniami

Yamaha YBR 125

,
Trasa: Wierzyce - Warszawa

Wszystko sprawnie, bez problemu. Polecam tego przewoźnika.

Bmw K100 Yamaha Tdm 850 x 4

Klient: Paweł Ś.
,
Trasa: Krefeld - Radomsko

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, tylko cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, tylko cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Linz już od 110 zł!

Zleć transport motocykla