Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami
982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
51 000 przewoźników 51 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Idealnie !

Yamaha Sr 500 - 2 sztuki

,
Trasa: Szczecin - Świdnik

Transport starego motocykla do remontu 400km. Usługa wykonana bardzo sprawnie i profesjonalnie. Wszystko na czas i zgodnie z ustaleniami. Bardzo polecam!!

Jawa 250

Klient: Joanna K.
,
Trasa: Brwinów - Świdnica

Polecam w 100%, szybko i bezproblemowo

mały motocykl dzieciecy

Klient: Marcin K.
,
Trasa: Sassenburg - Kościerzyna

Przygotowanie do transportu

Duża liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Lipsk już od 110 zł!

Zleć transport motocykla