Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 80 920 000 zł 80 920 000 zł zaoszczędziliście z nami
809 000 wystawionych przesyłek 809 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
43 000 przewoźników 43 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Rzetelni i punktualni... praca z takimi ludzmi to sama przyjemnosc. polecam

Mercedes 312D PUSTY

Klient: Seun A.
,
Trasa: Kczewo - Rehfelde

Rzetelni i punktualni... praca z takimi ludzmi to sama przyjemnosc. Goraco polecam

kia besta pusty

Klient: Seun A.
,
Trasa: Rzgów - Attendorn

Wszystko w najlepszym porządku. Na bieżąco byłem informowany o przewidywanym czasie dostawy. Zdecydowanie polecam!!!

Buggy

,
Trasa: Kamocka Wola - Rybnik

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Madrid już od 110 zł!

Zleć transport motocykla