Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 150 884 000 zł zaoszczędziliście z nami 150 884 000 zł 150 884 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 425 000 wystawionych przesyłek 1 425 000 wystawionych przesyłek 1 425 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
71 000 przewoźników 71 000 przewoźników 71 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Tak jak trzeba

Yamaha FJR1300A

Klient: Tomasz S.
,
Trasa: Suchodaniec - Kętrzyn

Polecam, bardzo dobry kontakt , wszystko na czas.

Honda S-Wing 125

Klient: Adam C.
,
Trasa: Bielowy - Świdnik

Wszystko w porządku zgodnie z ustaleniami, transport przebiegł bezproblemowo punktualnie. Polecam przewoźnika.

Skuter Kymco 250

Klient: Mariusz P.
,
Trasa: Zarszyn - Włocławek

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Mataró już od 110 zł!

Zleć transport motocykla