Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 98 143 000 zł 98 143 000 zł zaoszczędziliście z nami
958 000 wystawionych przesyłek 958 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
50 000 przewoźników 50 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Pełen profesjonalizm . Od załadunku do rozładunku. RZETELNOŚĆ UCZCIWOŚĆ PUNKTUALNOŚĆ Jak najbardziej POLECAM!

2 paczki

Klient: Piotr C.
,
Trasa: Stąporków - Zblewo

Wszystko zgodnie z ustaleniami.

6 motocykli

Klient: Lukasz G.
,
Trasa: Mole Valley - Czajków Południowy

Wszystko ok.polecam.Bardzo słowny.

Wózek widłowy

Klient: Paweł D.
,
Trasa: Zator - Kurów

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Mole Valley już od 110 zł!

Zleć transport motocykla