Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 125 933 000 zł zaoszczędziliście z nami 125 933 000 zł 125 933 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 198 000 wystawionych przesyłek 1 198 000 wystawionych przesyłek 1 198 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
59 000 przewoźników 59 000 przewoźników 59 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko zgodnie z ustaleniami także polecam.

Honda CB 750 Seven-Fifty

,
Trasa: Amersfoort - Gdynia

wszystko ok Polecam przewoźnika

Aprilia RS 50

Klient: Sabina K.
,
Trasa: Nadolice Wielkie - Tomaszów Mazowiecki

Wszystko zgodnie z ustaleniami, dobry kontakt z przewoźnikiem. Dostawa na czas.

Yamaha XVS 1100 A Drag Star Classic

Klient: Robert L.
,
Trasa: Nowa Jedlanka - Poznań

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, tylko cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, tylko cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Montélimar już od 110 zł!

Zleć transport motocykla