Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 76 543 756 zł 76 543 756 zł zaoszczędziliście z nami
769 000 wystawionych przesyłek 769 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
42 000 przewoźników 42 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko w pożądku. Polecam

Buell xb12

Klient: Piotr G.
,
Trasa: Nowa Dęba - Bielsko-Biała

Wszystko OK. Polecam

kosiarka traktorek

Klient: Żaneta Z.
,
Trasa: Brzozówka - Cisiec

wszystko w najlepszym porządku.

mz ts 125

Klient: Antoni F.
,
Trasa: Tychów Nowy - Lubowo

Przygotowanie do transportu

Spora część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi jednośladem, tylko cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi jednośladem, tylko cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Navalcarnero już od 110 zł!

Zleć transport motocykla