Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko jak najbardziej okej. POLECAM !

Klatka na butle gazu technicznego 2 szt

Klient: Daniel R.
,
Trasa: Spała - Tychy

W ciągu 12 godzin od nawiązania kontaktu miałem motycykl u siebie pd domem. Wzorowy kontakt z szefową (spedytorem), kierowca przyjechał pod adres zaladunku i rozładunku dosłownie co do minuty. Profesjonalne zabezpieczenie towaru! Polecam z całego serducha

Shadow 170kg

Klient: Barbara J.
,
Trasa: Innsbruck - Wien

Polecam tego przewoźnika bardzo dobry kontakt i transport

Siewnik zbożowy

Klient: Janusz Z.
,
Trasa: Plouzélambre - Rozdrażew

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Norymberga już od 110 zł!

Zleć transport motocykla