Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
53 000 przewoźników 53 000 przewoźników 53 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko w jak najlepszym porządku Cross dojechał w nienaruszonym stanie i to już na 2 dzień, polecam serdecznie.

Honda CRF 230F

,
Trasa: Warszawa - Szczecin

Wszystko Ok. Polecam

Motorynka

Klient: Sabina K.
,
Trasa: Panoszów - Gdańsk

Kontakt bardzo sprawny. Dostawa bardzo szybka, a jakość do ceny bardzo wysoka. Polecam!

Gilera Runner SP 50

Klient: Marek K.
,
Trasa: Poznań - Warszawa

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, wolą cieszyć się jazdą już na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, wolą cieszyć się jazdą już na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Offenbach am Main już od 110 zł!

Zleć transport motocykla