Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami
982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
51 000 przewoźników 51 000 przewoźników 51 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko super. A przy okazji pan Krzysztof jest miłośnikiem motocykli. Polecam.

Suzuki GSX-S125

,
Trasa: Wrocław - Warszawa

Wszystko wporządku.

Ducati scrambler

Klient: Marian H.
,
Trasa: Mazańcowice - Gdańsk

Bardzo zadowolony jestem

Bashan 200 cc

,
Trasa: Podolszyn Nowy - Zawada

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli szukasz transportu, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Opatówek już od 110 zł!

Zleć transport motocykla