Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami
982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
51 000 przewoźników 51 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo dobry przewoźnik ! Powiedziałem - zrobiłem ! Nie ma problemu ! Polecam !

BMW K1200S

Klient: Tadeusz C.
,
Trasa: Gryfów Śląski - Terespol

Zdecydowanie polecam!!

Yamaha mt 07

Klient: Tadeusz M.
,
Trasa: Komarówka Podlaska - Holmer Green

Wszystko w najlepszym porządku serdecznie polecam współpracę.

Kawasaki ZZR 600

,
Trasa: Śrem - Ostrowiec Świętokrzyski

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Oslo już od 110 zł!

Zleć transport motocykla