Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 80 920 000 zł 80 920 000 zł zaoszczędziliście z nami
809 000 wystawionych przesyłek 809 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
43 000 przewoźników 43 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam Pana Marka. Transport super,kontakt bardzo dobry i miły. POLECAM.

Ciągnik c360 bez kabiny

Klient: Mariusz B.
,
Trasa: Wierzchowiska Drugie - Masłomiąca

Rzetelni i punktualni... praca z takimi ludzmi to sama przyjemnosc. Goraco polecam

kia besta pusty

Klient: Seun A.
,
Trasa: Rzgów - Attendorn

Wszystko w najlepszym porządku. Na bieżąco byłem informowany o przewidywanym czasie dostawy. Zdecydowanie polecam!!!

Buggy

,
Trasa: Kamocka Wola - Rybnik

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeśli szukasz transportu, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług przewoźników. Jeśli szukasz transportu, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Pleszew już od 110 zł!

Zleć transport motocykla