Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 89 893 000 zł 89 893 000 zł zaoszczędziliście z nami
888 000 wystawionych przesyłek 888 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
47 000 przewoźników 47 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Sprawny i bezpieczny transport.

BMW K75

Klient: Mariusz R.
,
Trasa: Tarnobrzeg - Maksymilianowo

Towar dostarczony w terminie i bez problemow, Pan Robert bardzo pomocny i godny zaufania. Super kontakt. Polecam w 100%.

Suzuki gsxs 1000

Klient: Pawel P.
,
Trasa: Swindon - Gdańsk

Wspaniały kontakt i szybka przesyłka polecam tego przewoźnika.

piaggio liberti 50

,
Trasa: Warszawa - Podleze k Krakowa

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi jednośladem, tylko rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi jednośladem, tylko rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów pomorskie już od 110 zł!

Zleć transport motocykla