Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Szybka realizacja, fachowa obsługa, bardzo dobry kontakt, polecam.

Traktor John Deere + Renault Trafic Reilingen+ St. Leon Rot

Klient: Anita B.
,
Trasa: Reilingen - Miejska Górka

Bardzo profesjonalna firma, POLECAM!

HONDA VISION 110cc

Klient: Mateusz W.
,
Trasa: Newmarket - Łąka Prudnicka

Wszystko w porządku. Dobry kontakt. Polecam

17.5 worków jutowych z odzieżą (450 kg)+ duże worki foliowe z odzieżą (500kg)

Klient: Rafał K.
,
Trasa: Liverpool - Gdańsk

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by motocykl dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Proveysieux już od 110 zł!

Zleć transport motocykla