Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 125 933 000 zł zaoszczędziliście z nami 125 933 000 zł 125 933 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 198 000 wystawionych przesyłek 1 198 000 wystawionych przesyłek 1 198 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
59 000 przewoźników 59 000 przewoźników 59 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam!

Triumph Bonneville

Klient: Mateusz W.
,
Trasa: Hatten - Kraków

Wszystko okej polecam

BMW 1200gsa

Klient: Rafał S.
,
Trasa: Aylesbury - Bielawa

Moja ocena dla wykonanego transportu jest znacznie więcej niż pozytywna. Firma podeszła do sprawy bardzo fachowo, profesjonalnie, szybko, solidnie oraz elastycznie. SERDECZNIE POLECAM USŁUGI PANA ARKA!!!

Harley Davidson

Klient: Arek O.
,
Trasa: Sandomierz - Warszawa

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą przebywać całej trasy jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Royal Tunbridge Wells już od 110 zł!

Zleć transport motocykla