Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami
982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
51 000 przewoźników 51 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam na 100% bardzo miła i profesjonalna obsługa. Auto bardzo czyste i zadbane. Dziękuję

Kawasaki gpz 500

,
Trasa: Kwidzyn - Połaniec

Super kontakt. Szybko sprawnie i bez problemów. Motocykl zabezpieczony na czs transportu jak należy. Polecam!!!

Kawasaki Versys 650

Klient: Monika D.
,
Trasa: Merching - Mlądz

Bezpiecznie i solidnie

Przyczepką junak b20

Klient: Tomasz B.
,
Trasa: Karmin - Łabuńki Pierwsze

Przygotowanie do transportu

Duża liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów San Sebastian już od 110 zł!

Zleć transport motocykla