Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 121 995 000 zł zaoszczędziliście z nami 121 995 000 zł 121 995 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 163 000 wystawionych przesyłek 1 163 000 wystawionych przesyłek 1 163 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
57 000 przewoźników 57 000 przewoźników 57 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Przesyłka dotarła bez uszkodzeń, także ok ;)

Yamaha R6

Klient: Rafał P.
,
Trasa: Kraków - Londyn

Szybko, konkretnie, profesjonalnie, bardzo dobry kontakt, przesyłka solidnie zabezpieczona i

Yamaha Fazer 600

,
Trasa: Wieluń - Białaczów

Wszystko zgodnie z umową. Polecam tego kontrahenta.

kosiarka traktorek john deere ztrak 120x200 waga 450kg

Klient: Żaneta Z.
,
Trasa: Częstochowa - Monachium

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, wolą cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, wolą cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Santa Coloma de Cervelló już od 110 zł!

Zleć transport motocykla