Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 164 679 000 zł zaoszczędziliście z nami 164 679 000 zł 164 679 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 549 000 wystawionych przesyłek 1 549 000 wystawionych przesyłek 1 549 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
76 000 przewoźników 76 000 przewoźników 76 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko sprawnie i profesjonalnie.

Suzuki GSR 600

Wzystko w najlepszym porządku, bardzo dobry kontakt

Kawasaki Z1000SX

Motocykl dojechał bezpiecznie na umówioną godzine. Opłacalna stawka i dobry kontakt z przewoźnikiem. Polecam na 100%

Yamaha YZF-R125

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, tylko rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zamawiają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, tylko rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Tijuana już od 110 zł!

Zleć transport motocykla